Katere vitamine vsebuje B-complex in kako pomembni so za telo

  Zakaj je
ta vitamin pomemben
Kateri so znaki pomanjkanja Kdo ta vitamin najbolj potrebuje V kateri hrani ga najdemo Kaj ta vitamin porablja
vitamin B1
(tiamin)
sodeluje pri presnovi ogljikovih hidratov, potreben je za delovanje mišic, živčevja in srca utrujenost, glavobol, slaba prebava, trebušne bolečine, slabost, bruhanje, otrple, vroče roke in noge, krči, pomanjkanje teka, depresija alkoholiki, pogosti uživalci narkotikov, ljudje s stresnim življenjem kvas, mleko, jetra, srce, ledvice, ribe, sadje, zelenjava, žita, orehova jedrca, različna semena alkohol, kava, sladkarije, tobak, stres
vitamin B2
(riboflavin)
sodeluje pri sproščanju energije v telesu, odstranjuje strupe iz krvi, potreben je za rast in razvoj zarodka, ohranja zdravo kožo, lase in nohte pekoča koža, kožna vnetja, boleče razjede v ustnih kotičkih, rdeč, otečen in suh jezik, pekoče in utrujene oči, občutljivost oči za svetlobo, utrujenost, težave z zbranostjo mlade ženske, ženske, ki jemljejo kontracepcijske tablete, starejši ljudje jetra, ledvice, ribe, jajca, mleko, sir, kvas, brokoli, špinača, neoluščena žita alkohol, kava, sladkor, antibiotiki, stres
vitamin B3
(nikotinamid)
ohranja zdravje prebavil, znižuje holesterol in trigliceride, preprečuje in lajša bolečine v glavi pri migrenah, izboljšuje prekrvljenost, koži daje zdrav videz luščenje kože, srbeča, vzdražena, razpokana in pigmentirana koža na delih telesa, ki so izpostavljeni svetlobi, mišična slabost, driska, glavobol, vrtoglavica, slabost, težave s spominom starejši ljudje, mladostniki meso, jetra, jajca, mleko, ribe, krompir, zelena zelenjava, kvas alkohol, kava, sladkor, stres
vitamin B5
(kalcijev pantotenat)
sodeluje pri pretvorbi energije iz maščob in ogljikovih hidratov utrujenost, depresija, izguba teka, krči, slaba prebava, nespečnost nosečnice, alkoholiki bogati viri so meso, stročnice, polnozrnata žita alkohol, kava, stres
vitamin B6
(piridoksin)
pomemben je pri presnovi beljakovin, sodeluje pri presnovi ogljikovih hidratov in maščob, pomemben je za delovanje imunskega odziva, lajša težave pri slabosti, deluje kot naravni diuretik, slabi mišične krče in ohromelost rok utrujenost, nespečnost, živčnost, kožne spremembe, seboreji podobne spremembe okrog oči, nosu in ust, slabokrvnost mladostniki, nosečnice, ženske, ki jemljejo kontracepcijske tablete, starejši ljudje jetra, ledvice, jajca, kvas, ribe, soja, žita, sadje, zelenjava alkohol, kava, tobak, kontracepcijske tablete, stres, okužbe
vitamin B12
(cianokobalamin)
pomaga pri nastajanju celične dedne snovi, nujen je za gradnjo novih celic, rdečih in belih krvnih telesc, celic v črevesju in lasnih mešičkih, ohranja zdravo živčevje boleč in rdeč jezik, krči v rokah in nogah, bledorumena barva kože, bolečine v križu, vrtoglavica, izčrpanost, potrtost, slabokrvnost, neredne menstruacije vegetarijanci ribe, morski sadeži, rumenjak, mleko, fermentirani siri, srce, ledvice alkohol, kava, tobak